Direksiyon Sınavı Araç Tanıtımı

Direksiyon Sınavı Araç Tanıtımı direksiyon sınavlarının ilk basamak değerlendirmelerinden oluşan 4 başlıkta toplanır. Bu dört aşamayı geçen sürücü adayları akan trafikte Kara Yolları Trafik kanunu hükümlerine göre yaklaşık 6 kilometrelik parkuru tamamlamak için hareket geçer. Bu 6 kilometrelik direksiyon sınav parkurunda 5 farklı manevrayı sorunsuz şekilde gerçekleştirmesi istenir. Bu manevraların anlatıldığı Ehliyet Direksiyon Sınavı başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz. Direksiyon sınavının bu ilk aşamasında yapılan her hata bir mavi uyarı olarak kabul edilmektedir. Toplam 5 mavi puan alan adayın sınavı başarısız olarak sayılacaktır. Özcem Sürücü Kursu olarak görsellerde de gördüğünüz gibi adaylarımıza sınavın müfredatının dışında birçok farklı parçayı da gösteriyoruz. Ancak biz kursiyerlerimizin sadece sınavı geçmelerine yönelik olarak eğitim vermiyoruz. Gerçek hayatta bilmesi gereken motorun diğer önemli parçalarını da direksiyon eğitimlerimiz sürücü adaylarımıza öğretiyoruz.

Direksiyon Sınavı Araç Tanıtımı – Motorun Parçaları

Bu aşamada bilmesi gereken 4 önemli parça vardır. Bu 4 parçanın bilinmesi bu aşamanın geçilmesi için yeterlidir.

  • Akü,
  • Motor Soğutma Suyu
  • Motor Yağı.
  • Cam silecek suyunun konulma yeri

Direksiyon Sınavı Araç Tanıtımı – Arka Bagaj Tanıtımı

Bu aşamada bilmesi gereken 5 önemli parça vardır. Bu 5 parçanın bilinmesi bu aşamanın geçilmesi için yeterlidir.

  • Stepne – Yedek lastik
  • Kriko
  • Bijon Anahtarı
  • Reflektör
  • İlkyardım Çantası;

Not: Reflektör, kaza sonrası şehir içinde ve yerleşim birimlerinde 30 metre aracın ön ve arkasına konulur. Şehir dışı ve görüş açısının yetersiz olduğu yollarda 150 metre önden ve arkadan görünecek şekilde yerleştirilmelidir.
 

Direksiyon Sınavı Araç Tanıtımı – Araç İçi Göstergelerin Tanıtımı

  • Araçta kaç adet fren vardır? 2 adet fren bulunmaktadır. El freni ve ayak freni.
  • Araç kaç vitestir? 5 ileri 1 geri toplamda 6 vitestir gibi.
  • Gaz, Fren ve debriyaj pedallarını soldan sağa saymanız istenecek.
  • Kısa far ve uzun farın açılması. Selektör yapılması. Sağ ve sol sinyal lambalarının çalıştırılması.
  • Sinyal ikaz lambalarının çalıştırılması
  • Araç içi aydınlatma lambası nerededir?
  • Yağ ve su göstergeleri hakkında bilgi verilmesi istenecek. Hangi durumlarda tehlikeli olduğu hakkında bilgi vermeniz istenecek.
  • Yakıt göstergesi hakkında bilgi vermeniz istenecek.
  • Sileceklerin çalıştırılması istenecek.
  • Dikiz aynaların nasıl ayarlandığı sorulacak.

Direksiyon Sınavı Araç Tanıtımı – Tekerlerin Basınç Kontrolleri

Bu aşamada bilmesi gereken 1 önemli nokta vardır. Bu 1 önemli noktanın bilinmesi bu aşamanın geçilmesi için yeterlidir. Araç tanıtımının bu son basamağı Lastik havalarının gözle kontrol edilmesinden ibarettir.

  • Lastik havalarını gözle kontrol et

Direksiyon Sınavını Yapan Komisyonlarla İletişim

Toparlamamız gerekirse sınavın bu aşaması heyecan kontrolünüzün sizin elinize geçtiği aşamadır. Bu aşamada sakinleşmeye çalışırsanız sınavın geri kalanı da hiçbir zorluk yaşamazsınız. Sınav yapıcı komisyonlar sizlerin sakinleşmeniz için bu aşamada sizinle şakalaşabilir ve ya espriler yapabilirler. Size sınav içeriğinde olmayan bir soru sorarak tepkinizi ölçebilirler. Anlayacağınız sizlerin direksiyona oturmadan önce sakinleşerek rahat bir sınav geçirmeniz için ellerinden geleni yapacaklardır. Sınav Komisyonları Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından görevlendirilmiş direksiyon sınavlarını yapma sertifikasyonuna sahip kimselerdir. Amaçları hiçbir zaman sizleri sınavda bırakma eğiliminde değildir.
 

Direksiyon Sınavları Şehir Efsaneleri

Daha önce sınava girip başarılı olanların yakınları birçok şehir efsanesini maalesef ki sürücü adaylarına anlatmaktadırlar. Bu şehir efsanelerinin gerçek olmadıklarını bilerek gireceğiniz sınavlarda başarılı olmanız yüksek bir ihtimaldir. Aşağıda sıralanan bu şehir efsanelerinin hiçbirine itimat etmemenizi şiddetle öneririz. Gelin bu şehir efsanelerin neler olduğuna bakalım.

  • Komisyonların, sınavda kendisine öğretilmeyen konularla ilgili sorular sorarak onu bıraktıklarını anlatmaktadırlar.
  • Komisyonlar, sürücü adaylarını bilerek bırakıyorlar. Bunun sebebi sürücü adayı her kaldığında komisyonlar fazladan para kazanıyor.
  • Komisyonlar, sert davrandığı için sınavda kaldım.
  • Komisyonlar hemşehricilik yapıyorlar.
  • Komisyon başkanı beni geçirdi ancak yardımcısı beni bıraktı veya tam tersi.
  • Komisyon aracı hızlı kullandım diye beni bıraktı. Hız sınırları önemlidir. ( Ancak komisyon sizi uyararak yavaşlatmayı tercih eder. Hemen bırakıyım gibi bir düşünceye kapılmaz.)
  • Komisyon fren yaptığı için stop ettiğim için beni bıraktı. (Komisyonlar acil durumlarda pedallara müdahale edebilir.)
  • Ben aslında fren yapacaktım komisyon benden önce yaptı bu sebeple stop ederek kaldım. (Komisyon fren yapmada gecikirseniz müdahale etme hakkı vardır)
  • Komisyonlar genelde iyi kullananları bırakır. Eğer kötü kullanır ama kurallara uyarsanız sizi geçirir.

Gibi gibi bir sürü maalesef şehir efsanesi sürücü adaylarına anlatılmaktadır. Sizler bütün eğitimlerinizi aksatmadan ve kursun programı dahilinde eğitimlerinizi planlayarak işinizi lütfen garantiye alın.

https://www.ozcem.com.tr/images/galeri/galeri-1638826046540.jpg

Daha detaylı bilgi almak için; 0553072121 nolu Whatsap hattımıza bilgi almak istediğinizi belirten bir mesaj yollayabilir ya da doğrudan bu numarayı arayarak bilgi de alabilirsiniz. Eğitim aldığınız direksiyon eğitimiyle bu numaraları arayarak iletişime geçerek de bilgi alabilirsiniz.

Kursumuz Haftanın 7 günü ve Sabah 09:00-Akşam 20:00 sattaleri arasında sizlere hizmet vermektedir. Sağlıcakla kalın

İyi sürüş dilekleriyle... Özcem Sürücü Kursu Ekibi.

Videolu Anlatımlar

 

Kursiyer Girişi
whatsapp
ara
kayıt